Αρχική Ύπνος Πώς η ηλικία επηρεάζει τον κιρκαδικό ρυθμό

Πώς η ηλικία επηρεάζει τον κιρκαδικό ρυθμό

55
η ηλικία επηρεάζει τον κιρκαδικό ρυθμό

Τι είναι ο Κιρκαδικός ρυθμός;

Ο κιρκαδικός ή κιρκαδιανός ρυθμός είναι το 24ωρο εσωτερικό «ρολόι» που ελέγχει τους κύκλους ύπνου-αφύπνισης, καθώς και τον μεταβολισμό, τη γνώση και πολλά άλλα. Χρησιμοποιεί ενδείξεις όπως το φως και το σκοτάδι για να καθορίσει πότε είναι ώρα να μεταβείς σε «κατάσταση αναστολής λειτουργίας» και πότε πρέπει να ξυπνήσει το σώμα. Είναι πιθανό να έχεις διαταραχή του κιρκαδικού ρυθμού γεγονός εφόσον πάσχεις από προβλήματα ύπνου ή από ύπνο κακής ποιότητας.

Γιατί έχει σημασία η ηλικία;

Οι περισσότεροι άνθρωποι περνούν μεγάλο μέρος της ζωής τους με έναν κιρκαδικό ρυθμό που ταιριάζει με έναν ομοιόμορφο, υγιή ρυθμό. Αργότερα, όμως, αυτό το εσωτερικό ρολόι μπορεί να αρχίσει να χάνει την συνοχή του.

Ως αποτέλεσμα, οι ηλικιωμένοι ενήλικες κοιμούνται λιγότερες ώρες. Συχνά κουράζονται νωρίτερα το βράδυ από ότι κάποτε, ενώ ξυπνούν νωρίτερα το πρωί.

Μπορεί επίσης να παρουσιάσουν μείωση της γνωστικής λειτουργίας και αποπροσανατολισμό κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης οι νευρολογικές και ψυχικές διαταραχές , όπως η κατάθλιψη και η νόσος Alzheimer απορρυθμίζουν τον κιρκαδικό ρυθμό.

3+1 συνθήκες που επηρεάζουν τον ύπνο μεγαλώνοντας

Πώς να επαναφέρετε τον κιρκαδικό σας ρυθμό;

Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι για να βοηθήσετε στην εξουδετέρωση των αλλαγών στον κιρκαδικό ρυθμό που σχετίζονται με την ηλικία.

Για ηλικιωμένους ενήλικες, είναι σημαντικό να ακολουθείτε μια σταθερή ρουτίνα ύπνου, να ασκείστε σωματικά, να κοιμάστε και να ξυπνάτε την ίδια ώρα καθημερινά. Είναι επίσης καλή ιδέα να βγαίνετε έξω και να κάνετε έναν περίπατο νωρίς την ημέρα.

Η αερόβια δραστηριότητα και η έκθεση στο φως του ήλιου μπορούν να βοηθήσουν τον εγκέφαλο και το σώμα σε κατάσταση «ξύπνιου».

Εάν εξακολουθείτε να βλέπετε ότι η ενέργειά σας παραμένει μειωμένη και αισθάνεστε πολύ κουρασμένοι για να ολοκληρώσετε τις κανονικές σας δραστηριότητες – ή εάν παρατηρήσετε αυτά τα συμπτώματα σε έναν αγαπημένο σας – μιλήστε με τον γιατρό σας σχετικά με πρόσθετες επιλογές, προκειμένου να επαναφέρετε τη ρουτίνα του ύπνου σας σε φυσιολογικά και υγιή επίπεδα.

Ύπνος και εμμηνόπαυση: Συμβαίνουν αλλαγές που μπορείς να αντιμετωπίσεις!

Προηγούμενο άρθροΔείξε μας τον τρόπο που κοιμάσαι, να σου πούμε ποιο στρώμα ύπνου χρειάζεσαι!
Επόμενο άρθροIατρικός Βελονισμός και Παχυσαρκία