Αρχική Ροχαλητό Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια & Ροχαλητό

Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια & Ροχαλητό

0
Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια & Ροχαλητό

Πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα διαταραχής του ύπνου λόγω χρόνιας βρογχίτιδας, εμφυσήματος, αλλά & προβλήματα ύπνου λόγω ΧΑΠ ή Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας.

Ένα από τα κύρια συμπτώματα της ΧΑΠ είναι η δύσπνοια. Συμβαίνει όταν οι πνεύμονες καταστρέφονται λόγω του καπνίσματος αλλά και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Μια κληρονομική γενετική ανεπάρκεια θα μπορούσε επίσης να αποτελεί αιτία. Η ταυτόχρονη θεραπεία της ΧΑΠ και του ροχαλητού μπορεί να σας βοηθήσει να έχετε καλύτερο ύπνο.

Ποια είναι τα σημάδια της ΧΑΠ

Ένδειξη ΧΑΠ είναι συχνά ο ευερέθιστος βήχας ή η δύσπνοια κατά την κίνηση, συνήθως λόγω της ανάπτυξης βλέννας στους αεραγωγούς που τους στενεύει.

Τα άτομα με σημάδια ΧΑΠ συχνά δυσκολεύονται να κοιμηθούν λόγω ανήσυχου ύπνου ή ροχαλητού, με αποτέλεσμα τον ημερήσιο ύπνο και τη γενική κόπωση.

Η ΧΑΠ δεν θεραπεύεται, αλλά τα συμπτώματα μπορούν να αντιμετωπιστούν για την ανακούφιση από τη δυσφορία και τη βελτίωση του επιπέδου οξυγόνου του σώματος.

Πρόβλημα αναπνοής

Οι δυσκολίες στον ύπνο είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τα άτομα με ΧΑΠ, αλλά θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του ροχαλητού αν εξετάζατε τον τρόπο με τον οποίο αναπνέετε και ακόμη και αν εκτελούσατε απλές διαδικασίες πριν πάτε για ύπνο.

Μπορείτε να εστιάσετε την προσπάθειά σας και να ηρεμήσετε τον εαυτό σας με ελεγχόμενη αναπνοή, ώστε να έχετε μια χαλαρή, αργή και βαθιά αναπνοή από τη μύτη και από τη μύτη και το στόμα που σας βοηθά να αναπνέετε σταθερά.

Πάρτε ελεγχόμενες και βαθιές αναπνοές για να ανακουφιστείτε πριν πάτε για ύπνο, έτσι ώστε το μυαλό και το σώμα σας να επιβραδύνουν.

Τι θα μπορούσε να σας βοηθήσει;

Απώλεια βάρους και ροχαλητό

Η περίσσεια λίπους γύρω από το λαιμό και το λαιμό σας μπορεί να δυσκολέψει την αναπνοή, καθώς μειώνει τους αεραγωγούς σας και αυξάνει τις πιθανότητες ροχαλητού.

Η απώλεια βάρους, αλλά και η προσπάθεια εκτέλεσης ασκήσεων στο λαιμό και τους ώμους μπορεί να ενισχύσει την περιοχή γύρω από το λαιμό, να διατηρήσει τον ιστό πιο μαλακό και να μειώσει τον κίνδυνο ροχαλητού. Μπορείτε να το κάνετε ως μέρος της θεραπείας του ροχαλητού σας.

Το ζεστό νερό στο ντους επιτρέπει να αναπνέετε καλύτερα. Δοκιμάστε το!

Η ΧΑΠ συχνά συνεπάγεται κάπνισμα τσιγάρων ή έκθεση σε παθητικό κάπνισμα. Το κάπνισμα δημιουργεί περισσότερη βλέννα και φλεγμονή και καθιστά δυσκολότερη την αναπνοή και πιο πιθανό το ροχαλητό. Η αναζήτηση ενός ήρεμου νυχτερινού ύπνου μπορεί να αλλάξει με τη διακοπή του καπνίσματος.

Βελτιωμένη θέση ύπνου

Ο ύπνος στο πλάι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ροχαλητού, καθώς οι μύες του λαιμού σας δεν θα αποδυναμωθούν.

Το ελαφρώς ψηλότερο κεφάλι και ο ύπνος μπορεί επίσης να μειώσει τα συμπτώματα.

Δεν κοιμάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας

Παίρνοντας τους υπνάκους σας, δεν μπορείτε να καταπολεμήσετε την υπερβολική υπνηλία. Κρατήστε τον σύντομο, όχι περισσότερο από 20 λεπτά.

Όχι ηλεκτρονικά στην κρεβατοκάμαρα

Τα φώτα από τις ηλεκτρονικές συσκευές μπορούν να διακόψουν τον ύπνο σας- κρατήστε τις συσκευές μακριά από το σπίτι.

Άσκηση

Ασκηθείτε καθημερινά. Θα προάγει την κυκλοφορία του αίματος και την παροχή οξυγόνου που οδηγεί σε καλύτερο ύπνο.

Μια ρουτίνα ύπνου

Το να έχετε μια ρουτίνα για τον ύπνο κάθε μέρα μπορεί να βοηθήσει στον ύπνο. Ακόμα και τα Σαββατοκύριακα ακολουθώντας μια ρουτίνα ύπνου θα βοηθήσει στον συγχρονισμό του καρδιακού ρυθμού.

Σε κάθε περίπτωση αν πάσχετε από ΧΑΠ και έχετε προβλήματα με άπνοιες και έντονο ροχαλητό, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον θεράποντα ιατρό σας!

Πηγή κειμένου: https://www.okoa.org/