Αρχική Αντιμετώπιση Βουλωμένη μύτη: Συμβουλές για έναν καλύτερο ύπνο

Βουλωμένη μύτη: Συμβουλές για έναν καλύτερο ύπνο

499

Πολλές φορές λόγω κρυολογήματος και των εποχικών ιώσεων που προσβάλλουν αρκετό κόσμο αυτήν την εποχή, η μύτη μας «βουλώνει» με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να αναπνεύσουμε ελεύθερα και φυσιολογικά, γεγονός που επηρεάζει τόσο την καθημερινότητά μας, αλλά και την ποιότητα του ύπνου μας. Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να έχουμε έναν καλύτερο ύπνο όταν η μύτη μας είναι βουλωμένη; Ας δούμε παρακάτω.

Γιατί έχουμε βουλωμένη μύτη;

Όπως ήδη αναφέραμε παραπάνω, η βουλωμένη μύτη μπορεί να οφείλεται σε κάποιο κρυολόγημα και εποχικές ιώσεις. Υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν στην απόφραξη της ρινικής αναπνοής (αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε έναν πιο ιατρικό όρο) και να μας προκαλέσουν δυσκολία στην αναπνοή, ξηροστομία, ροχαλητό, άπνοια και διαταραχές στον ύπνο μας. Σας παραθέτουμε κάποιους από αυτούς παρακάτω:

  • Ανατομικά προβλήματα της μύτης, όπως όταν το ρινικό διάφραγμα, το οποίο χωρίζει το εσωτερικό της μύτης, δεν βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο της ρινικής κοιλότητας, τότε η αναπνοή γίνεται με δυσκολία.
  • Αλλεργιογόνα στο υπνοδωμάτιο, η γύρη, η σκόνη, οι τρίχες των κατοικιδίων κτλ.
  • Ξηρός αέρας λόγω κλιματιστικού, ο οποίος ευθύνεται όχι μόνο για τη βουλωμένη μύτη, αλλά και για το ροχαλητό.
  • Η χρήση φαρμάκων, αλκοόλ και καπνού.
  • Ιστορικό παθήσεων, όπως: άσθμα, κυστική ίνωση, λέμφωμα, μυκητιασική λοίμωξη κ.ά.
  • Υγρασία σε πολύ μειωμένα επίπεδα.
  • Ορμονικές διαταραχές, πχ. κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή της εμμήνου ρύσεως

Πώς μπορούμε να κοιμηθούμε καλύτερα;

Υπάρχουν κάποιοι τρόποι που μπορείτε να ακολουθήσετε ώστε να ανακουφιστείτε από τα συμπτώματα της βουλωμένης μύτης και να κοιμηθείτε καλύτερα και πιο ξεκούραστα:

  • Κάντε ντους. Το ζεστό νερό θα σας χαλαρώσει και οι υδρατμοί θα απελευθερώσουν την αναπνοή σας.
  • Αν σας το επιτρέπει η διατροφή σας καταναλώστε καυτερά φαγητά, φάτε κοτόσουπα ή πιείτε χαμομήλι. Όλα αυτά βοηθάνε στην ενυδάτωση σας, που είναι πολύ σημαντική, αλλά θα σας βοηθήσουν και να αναπνεύσετε πιο ελεύθερα.
  • Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα.
  • Φροντίστε στον χώρο που βρίσκεστε και κοιμάστε να μην είναι πολύ ξηρή η ατμόσφαιρα, μα ούτε να έχει και πολλή υγρασία (χρειάζεται έστω και λίγη υγρασία).
  • Εντοπίστε και απομακρύνετε τα αλλεργιογόνα από το υπνοδωμάτιό σας.
  • Χρησιμοποιήστε αλατούχα διαλύματα ή ρινικά σπρέι για να ανακουφιστείτε.

Είναι σημαντικό να θυμάστε πως οι παραπάνω συμβουλές είναι γενικές και δεν υποκαθιστούν με κανέναν τρόπο τις οδηγίες του ιατρού ή του φαρμακοποιού σας. Εάν τα συμπτώματα της βουλωμένης μύτης επιμένουν και ο ύπνος σας διαταράσσεται συνεχώς, θα πρέπει να επισκεφτείτε έναν εξειδικευμένο ωτορινολαρυγγολόγο, ο οποίος θα προτείνει και την κατάλληλη θεραπεία ανάλογα την περίπτωση.

Πηγή: https://www.healthline.com/

Προηγούμενο άρθροΑποφρακτική Άπνοια Ύπνου
Επόμενο άρθροΟ ύπνος του φθινοπώρου και ο κιρκαδικός ρυθμός