Αρχική Ύπνος Δείξε μας τον τρόπο που κοιμάσαι, να σου πούμε ποιο στρώμα ύπνου...

Δείξε μας τον τρόπο που κοιμάσαι, να σου πούμε ποιο στρώμα ύπνου χρειάζεσαι!

50

Τα κριτήρια, για να αγοράσει κανείς στρώμα, είναι πολλά. Πιθανά ορθοπεδικά προβλήματα και πόνοι στην πλάτη, το σωματικό βάρος του, αλλεργίες, διάφορα θέματα που αναλογίζεται κανείς όταν διαλέγει στρώμα. Όμως, έλαβες υπόψη σου τη θέση του ύπνου;

Άλλες είναι οι απαιτήσεις στο στρώμα για έναν άνθρωπο που κοιμάται ανάσκελα και άλλες για έναν άνθρωπο που κοιμάται μπρούμυτα.

Ευτυχώς, υπάρχουν άριστες επιλογές και για αυτούς που αλλάζουν συνέχεια θέση στον ύπνο τους.

Διάβασε παρακάτω ποιο στρώμα είναι το καλύτερο ανάλογα με τον τρόπο που κοιμάσαι και τι πρέπει να προσέξεις σε κάθε τύπο.

Για εσένα που κοιμάσαι ανάσκελα

Οι άνθρωποι που κοιμούνται ανάσκελα δεν είναι τόσοι πολλοί, είναι όμως αυτοί που αντιμετωπίζουν συχνότερα ορθοπεδικά προβλήματα, επειδή δεν έχουν πάρει το κατάλληλο για εκείνους στρώμα ύπνου

Το βασικό, όταν κάποιος κοιμάται ανάσκελα, είναι να λαμβάνει σωστή υποστήριξη της σπονδυλικής του στήλης, ώστε αυτή να μη βυθίζεται. Αν το στρώμα είναι πολύ μαλακό, τότε η πλάτη και η μέση θα βυθίζονται μέσα, με αποτέλεσμα ο αυχένας να επιβαρύνεται πολύ.

Με δεδομένο, μάλιστα, ότι οι άντρες κοιμούνται συνήθως ανάσκελα και πολλοί από αυτούς έχουν μεγάλο σωματικό βάρος, το στρώμα πρέπει οπωσδήποτε να είναι μέτριο προς σκληρό. Τα στρώματα με ελατήρια είναι ιδανικά, ειδικά αν συνυπάρχουν και ορθοπεδικά προβλήματα ή χρόνιοι πόνοι στην πλάτη.

Για εσένα που κοιμάσαι στο πλάι

Η πιο συνηθισμένη θέση στον ύπνο είναι η εμβρυακή και είναι αυτή που χρειάζεται ένα μαλακό στρώμα. Διαφορετικά, θα ασκείται δυσανάλογη πίεση στους γοφούς και τους ώμους, οπότε είναι πιθανό να ξυπνάς με πόνο σε αυτά τα σημεία.

Ένα μαλακό στρώμα με memory foam ή latex επιτρέπει στη σπονδυλική στήλη να πάρει το σωστό σχήμα, δηλαδή την ελαφρά καμπύλη σε σχήμα S, ώστε και να υποστηρίζεται σωστά αλλά και η πίεση να ασκείται ομοιόμορφα σε όλο το σώμα.

Για εσένα που κοιμάσαι μπρούμυτα

Μπρούμυτα θεωρείται ο χειρότερος τρόπος να κοιμάται κανείς για την σπονδυλική στήλη. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο κορμός του σώματος να βυθίζεται, με αποτέλεσμα η μέση να επιβαρύνεται πολύ. Αν ξυπνάς με πόνο στο σημείο αυτό, τότε είναι απαραίτητο να πάρεις ένα πιο σκληρό στρώμα. Ιδανικά, το στρώμα πρέπει να είναι μέτριο προς σκληρό.

Φυσικά, σε αυτή την επιλογή παίζει ρόλο και το σωματικό βάρος. Αν το βάρος σου είναι ελαφρύ, τότε ένα στρώμα μέτριας σκληρότητας από memory foam είναι κατάλληλο. Αν, όμως, το βάρος σου είναι υψηλό, τότε θα πρέπει να προσανατολιστείς σε πιο σκληρές επιλογές, όπως το στρώμα με ελατήρια.

Για εσένα που αλλάζεις συνεχώς θέση

Το ότι μπορεί να αλλάζεις συχνά θέση κατά τη διάρκεια του ύπνου δε σημαίνει ότι δε μπορείς να βρεις το καλύτερο στρώμα ύπνου για εσένα. Το ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση είναι το στρώμα να παρέχει υποστήριξη στο σώμα για κάθε φορά που γυρνάς πλευρό.

Ένα στρώμα μέτριας σκληρότητας μπορεί να παράσχει αυτή τη στήριξη, ενώ παράλληλα δεν ασκεί έντονη πίεση σε συγκεκριμένα σημεία. Τα υβριδικά στρώματα είναι κατάλληλα σε αυτή την περίπτωση, καθώς συγκεντρώνουν τα πλεονεκτήματα όλων των τεχνολογιών και έτσι μπορούν να ταιριάξουν σε διαφορετικούς σωματότυπους και να αντέξουν την συχνή αλλαγή θέσης ύπνου.

Πηγή: deltastrom.com

Προηγούμενο άρθροΗ καθιστική ζωή παράγοντας της υπνικής άπνοιας;
Επόμενο άρθροΠώς η ηλικία επηρεάζει τον κιρκαδικό ρυθμό