Αρχική Αλλεργίες και ύπνος Ανοιξιάτικες Αλλεργίες: 5 συμβουλές για καλύτερο ύπνο

Ανοιξιάτικες Αλλεργίες: 5 συμβουλές για καλύτερο ύπνο

194
Μία κοπέλα στην εξοχή φτερνίζεται.

Σε όλους αρέσει η άνοιξη, αλλά για πολλούς, η άνοιξη σημαίνει και εποχικές αλλεργίες και όλη τη δυσφορία που τις συνοδεύει. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν τα συμπτώματα των αλλεργιών εμφανίζονται τη νύχτα με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να κοιμηθούμε και να νιώθουμε εξαντλημένοι όλη τη μέρα. Οι αντιδράσεις στα αλλεργιογόνα μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο, αλλά πώς ακριβώς οι αλλεργίες διαταράσσουν τον ύπνο μας;

Πώς οι αλλεργίες διαταράσσουν τον ύπνο μας;

Οι εποχικές αλλεργίες, με πιο συνηθισμένη την αλλεργική ρινίτιδα, μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο μας με διάφορους τρόπους. Όταν τα αλλεργιογόνα εισέρχονται στο σώμα μας, δημιουργείται μια ανοσολογική απόκριση για να απαλλαγούμε από το προσβλητικό αλλεργιογόνο. Αυτή η ανοσολογική απόκριση με τη σειρά της προκαλεί τα γνωστά συμπτώματα και την ενόχληση και δυσφορία που νιώθουμε. Μερικά από αυτά τα συμπτώματα είναι:

  • Ρινική συμφόρηση
  • Καταρροή
  • Κόπωση
  • Ερυθρότητα και κνησμός ματιών
  • Φτέρνισμα ή βήχας

Ο ερεθισμός στις ρινικές οδούς μπορεί να προκαλέσει βήχα ή φτέρνισμα και να εμποδίσει τον  ύπνο μας, διακόπτοντάς τον κατά τη διάρκεια της νύχτας. Επίσης, η ρινική συμφόρηση ή η βουλωμένη μύτη μπορεί να δυσκολέψει την αναπνοή μας, ενώ προσπαθούμε να κοιμηθούμε, με αποτέλεσμα να ροχαλίζουμε και να έχουμε έναν ανήσυχο ύπνο. Για μερικούς ανθρώπους, τα συμπτώματα αλλεργίας μπορεί να συγκαλύπτουν μία υποκείμενη διαταραχή ύπνου όπως η αϋπνία ή η αποφρακτική άπνοια ύπνου (OSA).

Συμβουλές για καλύτερο ύπνο την περίοδο των αλλεργιών

Για να μειώσετε τον αριθμό των αλλεργιογόνων σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους και να ξεκουραστείτε πλήρως, δείτε τις παρακάτω απλές συμβουλές.

Κρατήστε τις πόρτες και τα παράθυρα κλειστά

Με το να κρατάτε τις πόρτες και τα παράθυρα κλειστά θα περιορίσετε τα επιπλέον αλλεργιογόνα έξω από το σπίτι σας και θα διατηρήσετε τα συμπτώματά σας υπό έλεγχο.

Ντους πριν τον ύπνο

Ένα ζεστό μπάνιο ή ντους μπορεί να απομακρύνει τυχόν αλλεργιογόνα από το σώμα σας, και επιπρόσθετα θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε.

Λάβετε τα απαραίτητα φάρμακα για την αλλεργία τη νύχτα

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν λάβετε το οποιοδήποτε φάρμακο και αν θελήσετε να λάβετε κάποιο χωρίς ιατρική συνταγή, ελέγξτε τα συστατικά για να βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχει καφεΐνη ή άλλα διεγερτικά που μπορεί να σας κρατήσουν ξύπνιους.

Μειώστε τη ρινική συμφόρηση

Επιλέξτε το κατάλληλο σκεύασμα  ή ένα αλατούχο διάλυμα για την αντιμετώπιση της ρινικής συμφόρησης και χρησιμοποιήστε το πριν τον ύπνο για να καθαρίσετε τις ρινικές διόδους, επιτρέποντάς σας να αναπνέετε ευκολότερα.

Προσαρμόστε τη ρουτίνα πλυσίματος ρούχων

Εάν περνάτε πολύ χρόνο έξω, βάλτε τα ρούχα σας στο πλυντήριο αμέσως μόλις επιστρέψετε. Αποφύγετε το στέγνωμα των ρούχων σε εξωτερικό χώρο ώστε να αποφύγετε τα αλλεργιογόνα (πχ. γύρη).

Πηγή: https://thesleepdoctor.com/

Προηγούμενο άρθρο7 συμβουλές για να σταματήσετε το ροχαλητό
Επόμενο άρθροΓιατί κοιμόμαστε καλύτερα μετά το σεξ;