Αρχική Ύπνος Διαταραχές Ύπνου και Πρόωρη Γήρανση

Διαταραχές Ύπνου και Πρόωρη Γήρανση

12

Μελέτες έχουν δείξει πως το ροχαλητό, η αποφρακτική υπνική άπνοια και γενικά οι διαταραχές του ύπνου, που οδηγούν σε μείωση στη διάρκεια και στην ποιότητα του ύπνου, αποτελούν παράγοντες πρόωρης γήρανσης.

Αποφρακτική άπνοια και πρόωρη γήρανση

Έχει αποδειχθεί πως το σύνδρομο αποφρακτικής άπνοιας μπορεί να γεράσει το σώμα του πάσχοντος κατά 215 ημέρες και η διακοπή του ύπνου έχει συσχετιστεί με την επιτάχυνση της γήρανσης κατά 321 ημέρες. Οι μελέτες έχουν γίνει από ερευνητές του Brigham and Women’s Hospital και τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Harvard TH Chan στη Βοστώνη με επικεφαλής τη Δρ. Xiaoyu Li. Στις έρευνες συμμετείχαν 622 ενήλικες, στους οποίους εξετάστηκαν οι συνήθειες του ύπνου τους και η μεθυλίωση του DNA, που είναι ένας από τους τρεις κύριους επιγενετικούς μηχανισμούς του οργανισμού μας. Τα αποτελέσματα των μελετών έδειξαν πως οι γυναίκες τείνουν να βιώνουν ταχύτερη βιολογική γήρανση, που συνδέεται με αναπνευστικές διαταραχές στον ύπνο, από τους άνδρες.

Ανεπαρκής ύπνος και πρόωρη γήρανση

Μία μελέτη που έγινε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες έδειξε πως μόνο μία νύχτα ανεπαρκούς ύπνου μπορεί να κάνει τα κύτταρα του οργανισμού μας να γερνούν πιο γρήγορα και πέρα από την πρόωρη γήρανση να οδηγήσουν και σε ασθένειες, όπως: η σκλήρυνση κατά πλάκας και οι καρδιακές παθήσεις. Επίσης, όσοι στερούνται ώρες από τον ύπνο τους, καθιστούν αδύνατη ή πιο μειωμένη την ικανότητά ανάπλασης της επιδερμίδας τους, όταν αυτή εκτεθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως η έκθεση στον ήλιο, το άγχος ή η ρύπανση.  Οι πολλές ώρες δουλειάς ή η καθυστέρηση του ύπνου το βράδυ μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές μακροπρόθεσμες συνέπειες στην υγεία μας. 

Εάν αντιμετωπίζετε διαταραχές στον ύπνο σας λόγω προβλημάτων υγείας απευθυνθείτε σε ειδικούς για βοήθεια. Η Δρ. Xiaoyu Li σημειώνει πως η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα αναπνευστικά προβλήματα στον ύπνο επηρεάζουν την ηλικία του σώματός μας, μπορεί να οδηγήσει σε νέες αντιγηραντικές παρεμβάσεις και να συμβάλλει στη μακροζωία.

Ύπνος και πάλι ύπνος

Το πιο σημαντικό είναι να έχουμε επαρκή και ποιοτικό ύπνο, σε συνδυασμό με έναν υγιεινό τρόπο ζωής ώστε να επιβραδύνουμε όσο πιο πολύ μπορούμε τις ρυτίδες και την απώλεια σφριγηλότητας στην επιδερμίδα μας και να αποφύγουμε την πρόωρη γήρανση.

Να θυμάστε πως όσο λιγότερο κοιμάστε, τόσο πιο γρήγορα γερνάτε!

Πηγές:

https://www.medicaldaily.com/

https://www.onmed.gr/

https://sleepeducation.org/

Προηγούμενο άρθροΥπνική Άπνοια και Σακχαρώδης Διαβήτης
Επόμενο άρθρο6 τρόποι για να ξυπνάτε ευχάριστα τα φθινοπωρινά πρωϊνά