Αρχική Ροχαλητό 7 συμβουλές για να σταματήσετε το ροχαλητό

7 συμβουλές για να σταματήσετε το ροχαλητό

1521
Δύο ζωγραφισμένα δάχτυλα: το ένα με ανοιχτό το στόμα ροχαλίζει και το άλλο προσπαθεί να κοιμηθεί.

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι που προκαλούν το ροχαλητό. Τα φυσιολογικά αίτια είναι οι δονήσεις στον αεραγωγό μας. Οι χαλαροί ιστοί στην ανώτερη αναπνευστική οδό δονούνται όταν αναπνέουμε, παράγοντας τον χαρακτηριστικό ήχο του ροχαλητού. Άλλα αίτια μπορεί να είναι διαταραχές ύπνου, όπως η υπνική άπνοια.

Γνωρίζοντας γιατί ή πόσο συχνά ροχαλίζετε μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε την καλύτερη επιλογή θεραπείας. Ανάλογα με τις ανάγκες σας, υπάρχουν φάρμακα και θεραπείες που θα σας συστήσει ειδικός στον ύπνο, ιατρικές συσκευές, ακόμη και αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων σας. Ας δούμε παρακάτω κάποιες συμβουλές για να σταματήσετε το ροχαλητό.

  • Δοκιμάστε αποσυμφορητικά ρινικά σπρέι, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση από το ροχαλητό, ιδιαίτερα εάν το ροχαλητό σας έχει προκληθεί από κρυολόγημα ή αλλεργίες.
  • Αποφύγετε το αλκοόλ. Το αλκοόλ χαλαρώνει τους μύες στο λαιμό σας, κάτι που μπορεί να συμβάλει στο ροχαλητό. Προσπαθήστε να παραλείψετε την κατανάλωση αλκοόλ εντελώς, ειδικά τις ώρες πριν πάτε για ύπνο.
  • Κοιμηθείτε στο πλάι. Ο ύπνος ανάσκελα μπορεί να σας κάνει να ροχαλίζετε. Όταν χαλαρώνετε, η γλώσσα σας μπορεί να πέσει ξανά στον λαιμό σας και να προκαλέσει μικρότερους αεραγωγούς, οδηγώντας σε ροχαλητό. Ο ύπνος στο πλάι μπορεί να σας βοηθήσει να αποτρέψετε την απόφραξη της αναπνευστικής οδού από τη γλώσσα σας.
  • Χρησιμοποιήστε επιστόμιο. Ο ιατρός σας θα σας συστήσει το ιδανικό για εσάς.
  • Χάστε βάρος. Το υπερβολικό βάρος έχει συνδεθεί με το ροχαλητό. Η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής και η συχνή σωματική άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε κιλά και να μειώσετε το ροχαλητό σας. Εάν είστε υπέρβαροι, μιλήστε με τον γιατρό σας σχετικά με την ανάπτυξη ενός προγράμματος διατροφής και άσκησης. Εκτός από το μειωμένο ροχαλητό, η διατήρηση ενός υγιούς βάρους μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της υπέρτασης και στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη.
  • Χρησιμοποιήστε συσκευή CPAP μετά από συνεννόηση με τον ιατρό σας. Τα μηχανήματα CPAP μέσω της συνεχούς χορήγησης θετικών πιέσεων αέρα, διατηρούν ανοιχτούς τους ανώτερους αεραγωγούς κατά τον ύπνο, αποτρέποντας το ροχαλητό.
  • Χειρουργείο. Μιλήστε με το γιατρό σας για να δείτε εάν απαιτείται κάποια χειρουργική επέμβαση που θα σας βοηθήσει να σταματήσετε το ροχαλητό.

Το ροχαλητό είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο. Εάν ροχαλίζετε σπάνια ή σε ορισμένες περιόδους του έτους, όπως την εποχή των αλλεργιών, το ροχαλητό σας μπορεί να μην απαιτεί κάποια παρέμβαση. Εάν ροχαλίζετε τακτικά και αυτό επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητά σας και την υγεία σας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ειδικό ιατρό.

Προηγούμενο άρθροRHINOZYN
Επόμενο άρθρο5 μύθοι για τον ύπνο που νομίζαμε πως είναι αληθινοί