Ανησυχείτε για τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών σας; Μήπως ο κακός ύπνος επιδεινώνει την κατάσταση για τα παιδιά που ροχαλίζουν;
Μια νέα μελέτη δείχνει ότι τα παιδιά που ροχαλίζουν τις περισσότερες νύχτες βαθμολογούνται χειρότερα στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, σε διάφορες επιστήμες, καθώς επίσης και στην ορθογραφία, σε σύγκριση με τα παιδιά που δεν ροχαλίζουν.
Οι ερευνητές λένε ότι είναι η πρώτη μελέτη που δείχνει μια σαφή βιολογική σχέση μεταξύ του ροχαλητού στα παιδιά και του κινδύνου κακής ακαδημαϊκής επίδοσης, σε ένα δελτίο τύπου της American Thoracic Society.
Λένε ότι η μελέτη έχει σημαντικές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία επειδή τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι το ροχαλητό μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη νοητική λειτουργία και απόδοση των παιδιών – ακόμη και αν δεν υποφέρουν από ανεπαρκή παροχή οξυγόνου στο αίμα, κατάσταση που ονομάζεται υποξία και συχνά σχετίζεται με ροχαλητό. Το ροχαλητό που εμφανίστηκε χωρίς υποξία έχει αρχικά θεωρηθεί αβλαβές.
Ροχαλητό και σχολικές επιδόσεις
Στη μελέτη, οι ερευνητές συνέλεξαν πληροφορίες σχετικά με το ροχαλητό και τις ακαδημαϊκές επιδόσεις από 1.129 παιδιά τρίτης κατηγορίας στη Γερμανία. Η συχνότητα ροχαλητό προσδιορίστηκε χρησιμοποιώντας γονικές αναφορές και την παρακολούθηση των νυχτερινών επιπέδων οξυγόνου στο σπίτι, που παρείχαν δεδομένα για διαλείπουσα υποξία.
“Σύνηθες ή χρόνιο ροχαλητό βρέθηκε σε ένα από τα 10 από αυτά παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο είναι σύμφωνο με άλλες μελέτες”, γράφει ο ερευνητής Michael S. Urschitz του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Tuebingen της Γερμανίας και οι συνεργάτες του.
“Το πιο σημαντικό είναι ότι τα παιδιά που ροχαλίζουν, συνήθως έχουν τουλάχιστον διπλάσιο κίνδυνο να μειωθούν οι επιδόσεις τους στο σχολείο, με τη σχέση αυτή να αυξάνεται με μεγάλη συχνότητα”, γράφουν.
Η μελέτη έδειξε επίσης μια σημαντική σχέση μεταξύ της κακής ακαδημαϊκής επίδοσης και του ροχαλητού σε παιδιά που δεν έπασχαν από ανεπαρκή επίπεδα οξυγόνου στο αίμα, πράγμα που υποδηλώνει ότι η επίδραση του ροχαλητού στην ακαδημαϊκή απόδοση δεν οφείλεται σε διαλείπουσα υποξία.
Αντίθετα, οι ερευνητές λένε ότι τα παιδιά που ροχαλίζουν μπορεί να υποφέρουν στο σχολείο εξαιτίας μειωμένων περιθωρίων προσοχής, διαταραχών συμπεριφοράς όπως υπερκινητικότητα, υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας και/ή δυσκολιών ακοής που προκαλούνται από ροχαλητό και τα προβλήματα ύπνου που την συνοδεύουν.