Αρχική Παρενέργειες Πώς ο πόνος επηρεάζει τον ύπνο σου

Πώς ο πόνος επηρεάζει τον ύπνο σου

7
Ypnos - ponos

Ο πόνος σε κρατά ξύπνιο; Μάθε γιατί ο πόνος επηρεάζει τον ύπνο και τι μπορείς να κάνεις για να κοιμηθείς καλύτερα!

Οι επιπτώσεις της απώλειας ύπνου που σχετίζεται με τον πόνο σε εκατομμύρια Αμερικανούς είναι εκτεταμένες. Το πρόβλημα είναι αξιοσημείωτο δεδομένου του αριθμού των Αμερικανών που υποφέρουν από πόνο. Το 2015 Sleep in America ™ Poll διαπιστώνει ότι το 21% των Αμερικανών βιώνουν χρόνιο πόνο και το 36% είχαν οξύ πόνο την τελευταία εβδομάδα. Αυτά συνδυάζονται με την πλειοψηφία του ενήλικου πληθυσμού της χώρας, το 57%, αφήνοντας το 43% που αναφέρει ότι είναι χωρίς πόνο.

Πώς επηρεάζει ο πόνος τον ύπνο;

Ο πόνος ενώνεται με δύο συναφείς ανησυχίες – το άγχος και την κακή υγεία – καθώς οι βασικοί παράγοντες συσχετίζονται με μικρότερες χρονικές περιόδους ύπνου και χειρότερη ποιότητα ύπνου. Υπάρχουν όμως και τρόποι για την επίλυση του προβλήματος. Το χάσμα ύπνου περιορίζεται απότομα μεταξύ εκείνων που κάνουν τον ύπνο προτεραιότητα.

Ο πόνος είναι ένας βασικός παράγοντας στο χάσμα μεταξύ του ποσού του ύπνου που οι Αμερικανοί λένε ότι χρειάζονται και του ποσού που παίρνουν – κατά μέσο όρο «χρέος ύπνου» 42 λεπτών για εκείνους με χρόνιο πόνο και 14 λεπτά για όσους έχουν υποφέρει από οξύ πόνο την περασμένη εβδομάδα.

Αντίθετα, δεν υπάρχει συνολικό «χρέος ύπνου» για όσους δεν έχουν πόνο – αλλά σημαντικοί αριθμοί ακόμη και σε αυτήν την ομάδα έχουν προβλήματα ύπνου. Περίπου ένας στους τρεις από αυτούς που δεν έχουν πόνο δεν κοιμάται πάντα ή συχνά με έναν καλό ύπνο ή με εκείνον τον ύπνο που χρειάζονται για να αισθανθούν τα καλύτερα. Αυτά τα προβλήματα αυξάνονται ακόμη περισσότερο μεταξύ ατόμων που έχουν χρόνιο ή οξύ πόνο.

Πέρα από το «χρέος ύπνου», η ποιότητα του ύπνου που αναφέρθηκε, καθώς και τα επίπεδα στρες, υπογραμμίζουν τις επιπτώσεις του πόνου στον ύπνο.

Εξήντα πέντε τοις εκατό αυτών που δεν είχαν πόνο ανέφεραν καλή ή πολύ καλή ποιότητα ύπνου, ενώ μόνο το 45% αυτών με οξύ πόνο και το 37% αυτών με χρόνιο πόνο έκαναν το ίδιο. Επιπλέον, το 23% των ατόμων με χρόνιο πόνο ανέφεραν υψηλότερα επίπεδα στρες, σε σύγκριση με το 7% αυτών με χρόνιο πόνο.

Εκείνοι με οξύ ή χρόνιο πόνο είναι πιο πιθανό να έχουν προβλήματα ύπνου που επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή. Μεταξύ των ανθρώπων που είχαν δυσκολίες στον ύπνο την τελευταία εβδομάδα, περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς με χρόνιο πόνο λένε ότι αυτές οι δυσκολίες παρενέβησαν στη δουλειά τους. Αυτό μειώνεται στο 23% αυτών που δεν έχουν πόνο. Τα άτομα με πόνο είναι επίσης πολύ πιο ικανά από άλλα να αναφέρουν ότι η έλλειψη ύπνου επηρεάζει τη διάθεσή τους, τις δραστηριότητες, τις σχέσεις και την απόλαυση της ζωής συνολικά.

Τα άτομα με πόνο αισθάνονται επίσης λιγότερο έλεγχο στον ύπνο τους, ανησυχούν περισσότερο για την έλλειψη ύπνου που επηρεάζει την υγεία τους και παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευαισθησία στον ύπνο. Είναι πιο πιθανό από άλλους να λένε ότι άλλοι παράγοντες που αφορούν στο περιβάλλον τους, τους δυσκολεύουν περισσότερο στον ύπνο. Αυτοί οι παράγοντες περιλαμβάνουν θόρυβο, φως, θερμοκρασία και ποιότητα στρώματος, υποδηλώνοντας ότι η καλύτερη φροντίδα του περιβάλλοντος της κρεβατοκάμαρας μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τους πάσχοντες από πόνο.

Ενώ τόσο ο χρόνιος όσο και ο οξύς πόνος σχετίζονται με τον χαμένο ύπνο, η έρευνα δείχνει ότι ο χρόνιος πόνος είναι ένα ιδιαίτερα ισχυρό πρόβλημα.

Πράγματι, σχεδόν ένα στα τέσσερα άτομα με χρόνιο πόνο, 23%, λένε ότι έχουν διαγνωστεί με διαταραχή ύπνου από γιατρό, σε σύγκριση με μόλις το 6% όλων των άλλων.

Ο ύπνος είναι βασικός δείκτης της συνολικής υγείας

Οι Αμερικανοί που λένε ότι έχουν πολύ καλή ή εξαιρετική υγεία και ποιότητα ζωής αναφέρουν ότι κοιμούνται 18 έως 23 λεπτά κατά μέσο όρο την τελευταία εβδομάδα από εκείνους που εκτιμούν την υγεία και την ποιότητα ζωής τους ως χαμηλού επιπέδου. Πράγματι, η αναφερόμενη διάρκεια ύπνου και η ποιότητα μειώνονται γραμμικά με κάθε βαθμολογία υγείας, δείχνοντας ότι οι αντιλήψεις για τον ύπνο και την υγεία ενός ατόμου σχετίζονται βαθιά.

«Η ποιότητα και η διάρκεια του ύπνου πρέπει να θεωρούνται ζωτικό σημάδι, καθώς αποτελούν ισχυρούς δείκτες της συνολικής υγείας και της ποιότητας ζωής», δήλωσε η Kristen Knutson, PhD, National Sleep Foundation Sleep in America ™ Poll Scholar. «Η εξαιρετικά μεγάλη ή μικρή διάρκεια του ύπνου σχετίζεται με πιο συγκεκριμένες καταστάσεις, αλλά για πολλούς ανθρώπους που είναι κοντά στο να λάβουν τον προτεινόμενο χρόνο επτά έως εννέα ωρών ύπνου, το να κοιμηθούν μόλις 15 έως 30 λεπτά τη νύχτα θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά στο πώς αισθάνονται. “

Η προτεραιότητα του ύπνου συνδέεται με τον καλύτερο ύπνο, ακόμη και μεταξύ εκείνων με πόνο.

Οι Αμερικανοί που δήλωσαν ότι είχαν πολύ ή εξαιρετικά κίνητρα για αρκετό ύπνο ανέφεραν ότι κοιμόταν 36 ακόμη λεπτά τη νύχτα όλη την εβδομάδα σε σύγκριση με άλλους (7,3 έναντι 6,7 ώρες). Ακόμη και μεταξύ εκείνων με πόνο, ένα υψηλότερο κίνητρο για ύπνο συσχετίστηκε με μακρύτερες διάρκειες ύπνου και καλύτερη ποιότητα ύπνου. Αυτή είναι μια εντυπωσιακή μέτρηση, που δείχνει έως και 4,2 ώρες περισσότερο ύπνο την εβδομάδα σε άτομα με κίνητρα.

Πόνος και ύπνος: ένας κύκλος που μπορεί να αποφευχθεί

Όταν ο πόνος βιώνεται για πρώτη φορά, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αισθάνονται αϋπνία. Ωστόσο, όταν ο πόνος γίνεται πρόβλημα, μπορεί να είναι ένας φαύλος κύκλος. Εάν κάποιος νιώσει κακό ύπνο λόγω πόνου μία νύχτα, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει περισσότερα προβλήματα την επόμενη νύχτα και ούτω καθεξής. Γίνεται όλο και χειρότερο κάθε βράδυ.

Γνωρίζουμε επίσης ότι ο πόνος προκαλεί κακό ύπνο.

Για παράδειγμα, κάποιος που υποφέρει από πόνο στην πλάτη μπορεί να ξυπνίσει αρκετές φορές μέσα στη νύχτα. Ο πόνος είναι μια σοβαρή «εισβολή» στον ύπνο. Ο πόνος συνδέεται συχνά με την αϋπνία και αυτά τα συνυπάρχοντα προβλήματα μπορεί να είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Το ένα πρόβλημα μπορεί να επιδεινώσει το άλλο.

Τι μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι στο σπίτι;

Η εξασφάλιση καλής υγιεινής ύπνου είναι το κλειδί για την επίτευξη ενός καλού ύπνου. Μερικές συμβουλές για άτομα με χρόνιο πόνο είναι:

  • Σταματήστε ή περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης.
  • Περιορίστε την πρόσληψη αλκοόλ, ιδιαίτερα το βράδυ.
  • Η χρήση παυσίπονων ή / και χαπιών είναι αποτελεσματική, αλλά πρέπει να χρησιμοποιείται υπό την επίβλεψη ιατρού.
  • Εξασκηθείτε τεχνικές χαλάρωσης, όπως βαθιά αναπνοή από την κοιλιά.

Πότε είναι ώρα να δω έναν γιατρό;

Είναι καιρός να βρείτε έναν επαγγελματία ύπνου όταν ο πόνος προκαλεί προβλήματα ύπνου και δεν μπορείτε να κοιμηθείτε ξανά. Υπάρχει μια ποικιλία θεραπειών που διατίθενται για την ανακούφιση των προβλημάτων ύπνου των χρόνιων πόνων, συμπεριλαμβανομένης της φαρμακευτικής αγωγής και της φυσικής θεραπείας.

Προηγούμενο άρθρο25 αλήθειες για τον ύπνο, που σίγουρα δεν ήξερες!
Επόμενο άρθροΚοιμάσαι καλύτερα όταν κοιμάσαι με τον/την σύντροφό σου