Αρχική Ύπνος Μήπως το κινητό τηλέφωνο… χαλάει τον ύπνο σας;

Μήπως το κινητό τηλέφωνο… χαλάει τον ύπνο σας;

16
Μήπως το κινητό σας τηλέφωνο χαλάει τον ύπνο σας;

Έχουμε ολοένα και περισσότερο πλέον ανάγκη να αισθανόμαστε κοντά με τα αγαπημένα μας πρόσωπα και να συνδεόμαστε με το κοινωνικό μας δίκτυο, όμως μήπως το κινητό τηλέφωνο χαλάει του ύπνο μας;

Τα Smartphone έχουν διευκολύνει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας, καθώς μπορούμε να συνδεόμαστε στο διαδίκτυο οποιαδήποτε στιγμή επιθυμούμε. Ωστόσο, ίσως δεν είναι και τόσο καλή ιδέα όταν πρόκειται για τον ύπνο μας, καθώς το να συνδεόμαστε κάθε φορά που για οποιοδήποτε λόγο ξυπνάμε κατά τη διάρκεια του ύπνου μας, αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ποιότητά του.

Ενώ οι διάφορες φορητές συσκευές μπορούν να σας κάνουν να νιώσετε σαν να είστε πάντα μέσα στα πράγματα, η σύνδεση με την τεχνολογία 24 ώρες το 24ωρο μπορεί να είναι πραγματικά ανθυγιεινή όταν προσπαθείτε να κοιμηθείτε.

Το πρόβλημα ξεκινάει από το γεγονός ότι το 71% των ανθρώπων κοιμούνται κρατώντας το smartphone τους στο κρεβάτι.

Είναι γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα ως ξυπνητήρια. Αλλά όταν το κινητό είναι τόσο κοντά σας, ο πειρασμός να ελέγχετε τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή ακόμα και τους τίτλους ειδήσεων είναι συχνά πολύ ισχυρός για να αντισταθείτε – ακόμα κι αν είναι 12 τα μεσάνυχτα κι εσείς νιώθετε κουρασμένοι, και με μεγάλη ανάγκη να κοιμηθείτε.

Σαν αποτέλεσμα, μπορεί και να ξαγρυπνήσετε αλληλεπιδρώντας με άλλους ή να νιώσετε ένταση από κάτι που διαβάζετε, την στιγμή που το μόνο που χρειάζεστε είναι ηρεμία και χαλάρωση.

Αυτό εξηγεί εν μέρει το γεγονός ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές στο κρεβάτι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο αϋπνίας.

Δεν είναι όμως ο μόνος λόγος. Οι φορητοί υπολογιστές, τα tablet και οι τηλεοράσεις, όπως τα smartphones, εκπέμπουν μπλε φως, ένα είδος φωτός που ο εγκέφαλος ερμηνεύει ως φως της ημέρας.

Το μπλε φως στην πραγματικότητα καταστέλλει τη μελατονίνη (μια ορμόνη που επηρεάζει τον κιρκάδιο ρυθμό και πρέπει να αυξάνεται όταν προετοιμάζετε για ύπνο).

Το αποτέλεσμα: Ο εγκέφαλός σας αισθάνεται διεγερμένος. Αυτό είναι καλό αν κοιτάζετε την οθόνη του smartphone σας το μεσημέρι, αλλά αν κοιτάζετε την οθόνη τα μεσάνυχτα, ο εγκέφαλός σας μπερδεύεται, και αντιλαμβάνεται ότι ο ήλιος είναι έξω και λάμπει, καθιστώντας έτσι ακόμη πιο δύσκολο το να αποκοιμηθείτε.

Τέλος, όταν το smartphone είναι στο δωμάτιό σας, ο ήχος και το φως από τις διάφορες ειδοποιήσεις μπορεί να σας αναστατώσει καθώς προσπαθείτε να κοιμηθείτε, ξυπνώντας σας έτσι ακόμη και στη μέση της νύχτας.

Αντιμετωπίστε αυτά τα ζητήματα δίνοντας στον εαυτό σας ένα διάλειμμα από την τεχνολογία, τουλάχιστον για τις ώρες που αφιερώνετε στη νυχτερινή ξεκούρασή σας, αφήνοντας το κινητό σας ακόμη και εκτός του δωματίου που κοιμάστε.

Το μυαλό και το σώμα σας θα σας ευγνωμονούν το πρωί καθώς θα ξυπνήσετε ξεκούραστοι!

Προηγούμενο άρθροΑϋπνία: 6 λάθη που κάνετε και δεν μπορείτε να κοιμηθείτε
Επόμενο άρθροΑποφρακτική Άπνοια Ύπνου και κατάθλιψη: Μάθετε πώς μπορούν να συνδέονται!