Αρχική Ύπνος Επηρεάζουν τα όνειρα τον ύπνο σου;

Επηρεάζουν τα όνειρα τον ύπνο σου;

63
τα όνειρα επηρεάζουν τον ύπνο

Είτε τα θυμάσαι είτε όχι, τα όνειρα είναι ένα φυσιολογικό μέρος του ύπνου. Όλοι ονειρεύονται συνολικά περίπου δύο ώρες κάθε νύχτα και τα όνειρα μπορούν να συμβούν σε οποιοδήποτε στάδιο του ύπνου, αν και είναι πιο ζωντανά κατά τη φάση REM.

Εάν έχεις ξυπνήσει ποτέ από ένα χαρούμενο όνειρο και αισθάνεσαι χαλαρός και ξεκούραστος – ή από ένα τρομακτικό όνειρο και αισθάνεσαι ταραγμένος – ίσως αναρωτήθηκες εάν το περιεχόμενο του ονείρου σου μπορεί να κάνει τη διαφορά στη συνολική ποιότητα ύπνου σου.

Μάθε ακριβώς το πώς επηρεάζει ένα όνειρο συνολικά τον ύπνο σου!

Τα κακά όνειρα επηρεάζουν σημαντικά την επόμενη μέρα

Τα όνειρα μπορεί να είναι θετικά ή αρνητικά και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι εφιάλτες έχουν επιπτώσεις που διαρκούν ακόμη και μετά το ξύπνημα. Το να αποκοιμηθείς ξανά μετά το ξύπνημα από έναν εφιάλτη είναι δύσκολο, και αυτές οι τρομακτικές εικόνες μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεση και τη συμπεριφορά σου την επόμενη μέρα, οδηγώντας έτσι στο απόλυτο «hangover» του κακού ονείρου.

Τα όνειρα δεν αλλάζουν τη δομή ύπνου

Παρά τα συναισθήματα που μπορεί να προκαλεί, τα ενοχλητικά όνειρα δεν έχουν πάντα σημαντική επίδραση στην συνολική δομή του ύπνου, που σημαίνει ότι δεν θα αλλάξουν απαραίτητα τον χρόνο που περνάς στα διάφορα στάδια του ύπνου ή τον αριθμό των φορών που ξυπνάς κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Τι μπορούν να αλλάξουν τα όνειρα;

Το πόσο χρόνο χρειάζεσαι για να κοιμηθείς τη νύχτα και το πόσο δύσκολο είναι να αλλάξεις το σώμα σου ανάμεσα στα στάδια ύπνου non- REM και REM, γεγονός που μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι λιγότερο ξεκούραστος.

Ο καλός ύπνος ισούται με χαρούμενα όνειρα;

Η σχέση μεταξύ της ποιότητας των ονείρων και της ποιότητας του ύπνου θα μπορούσε να εξομοιωθεί με το παλιό σενάριο της κότας και του αυγού: Κανείς δεν είναι σίγουρος ποιο έρχεται πρώτο.

Η έρευνα δείχνει ότι άτομα με καλούς νυχτερινούς ύπνους συχνά περιγράφουν τα όνειρά τους ως πιο ευχάριστα και χαρούμενα, ενώ οι άνθρωποι που πάσχουν από αϋπνία τείνουν να έχουν λιγότερα θετικά συναισθήματα που σχετίζονται με τα όνειρά τους. Ωστόσο, εάν ένα ήσυχο ή λυπημένο όνειρο σημαίνει ότι κάποιος θα κοιμηθεί καλύτερα ή χειρότερα ακόμα δεν είναι σαφές.

Εγκυμοσύνη και ποιότητα ονείρων: Μήπως παρατηρείς αλλαγές;

Τα όνειρα αντανακλούν την πραγματικότητα

Το περιεχόμενο των ονείρων σχετίζεται συχνά με το τι συμβαίνει στη ζωή σου. Εάν αντιμετωπίζεις χαμηλά επίπεδα άγχους και μεγάλη ικανοποίηση στην καθημερινή σου ζωή, μπορεί να έχεις πιο θετικά όνειρα. Αντίθετα, εάν έχεις συναισθήματα κατάθλιψης ή έντονης ανησυχίας κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να έχεις πιο δυσάρεστα όνειρα και έτσι να διακυβεύεις την ποιότητα του ύπνου σου τη νύχτα.

Ο βαθύς ύπνος καθαρίζει τον εγκέφαλο!

Τα καλά νέα είναι ότι ενώ δεν μπορείς να ελέγξεις άμεσα τα όνειρά σου, μπορείς ωστόσο να δουλέψεις με τον εαυτό σου για τη βελτίωση της κατάστασης του νου σου κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ποιότητας των ονείρων σου – και ίσως και τον ύπνο σου – τη νύχτα.

Οδηγός καλού ύπνου σε περίοδο πανδημίας

Προηγούμενο άρθρο3 λόγοι που η βελτίωση του ύπνου αυξάνει τα επίπεδα της ενέργειάς σου!
Επόμενο άρθροΣτρώμα και εγκυμοσύνη: Ποιο να διαλέξεις για καλύτερο ύπνο