Αρχική Προδιαθεσικοί παράγοντες ροχαλητού Μπορείς να κληρονομήσεις το “γονίδιο” του ροχαλητού;

Μπορείς να κληρονομήσεις το “γονίδιο” του ροχαλητού;

44
Κληρονομείται το ροχαλητό

Το ροχαλητό είναι πρόβλημα για αρκετούς ανθρώπους ανά τον κόσμο. Μπορεί να αποτελέσει λόγο για καβγά ανάμεσα σε ένα ζευγάρι, αλλά και λόγο για τα άτομα να μην έχουν καλή διάθεση, ακόμη και μετά από έναν οκτάωρο ύπνο. Όμως, υπάρχει το… “γονίδιο” του ροχαλητού;

Αλλά μπορεί να σχετίζεται το ροχαλητό με το DNA των ανθρώπων; Αν οι γονείς ή οι παππούδες υπέφεραν από ροχαλητό κατά τον ύπνο τους, θα μπορούσε αυτή η κατάσταση να είναι ένα χαρακτηριστικό που κληρονομείται και στις επόμενες αυτών γενιές;

Η απάντηση δεν είναι τόσο απλή. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να εξεταστούν, να ληφθούν υπόψη, και να συνδεθούν με τη γενετική. Συχνά μπορεί να είναι μόνο ένα σημάδι ενός κακού τρόπου ζωής.

Ανατομικά προβλήματα

Εάν το μεγάλο μέγεθος της γλώσσας είναι ένα κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ των μελών της οικογένειας, τότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ροχαλητό είναι επίσης ένα κοινό τους χαρακτηριστικό. Όταν το μέγεθος της γλώσσας είναι μεγάλο, αυτή μπορεί να χαλαρώσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, πηγαίνοντας προς τα πίσω.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο το ροχαλητό μπορεί να είναι κληρονομικό, είναι ένας στενός αεραγωγός. Εάν κάποιος έχει έναν τέτοιο αεραγωγό από τη γέννησή του, τότε έχει αυξημένο κίνδυνο να έχει επιπλέον προβλήματα.

Επιπλέον, πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη τον έλεγχο των νευρώνων των ανώτερων μυϊκών αεραγωγών. Και αυτό είναι ένα γενετικό χαρακτηριστικό που υπάρχει μέσα στην οικογένεια. Έτσι, εάν κάποιοι από τους συγγενείς σας πάσχουν από αυτό, τότε είναι πιθανό να υποφέρετε κι εσείς.

Τέλος, οι υπερτροφικές αμυγδαλές είναι ένας άλλος παράγοντας που θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα. Όταν κάποιος έχει υπερτροφικές αμυγδαλές, ο αεραγωγός αναγκάζεται να γίνεται πολύ στενός, με αποτέλεσμα η φυσιολογική αναπνοή να μοιάζει με ένα άπιαστο όνειρο.

Τί συμβαίνει με τον τρόπο ζωής σας;

Θα ήταν πολύ εύκολο να κατηγορήσουμε τα γενετικά χαρακτηριστικά μας. Εξάλλου, είναι γεγονός ότι έχουμε όλη τη δύναμη για να αλλάξουμε τον εαυτό μας προς το καλύτερο, βελτιώνοντας έτσι και τον ύπνο μας.

Έτσι, όταν κάποιος υποφέρει από ροχαλητό, είναι πιο πιθανό οι λόγοι για αυτή την κατάσταση να αποδοθούν σε ανθυγιεινές συνήθειες. Το αλκοόλ, για παράδειγμα, είναι ένα υγρό που χαλαρώνει τη γλώσσα.

Επιπλέον, το κάπνισμα είναι ένας άλλος παράγοντας κινδύνου, καθώς επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία της αναπνοής. Στην πραγματικότητα, το κάπνισμα οδηγεί σε φλεγμονή ή οίδημα του αεραγωγού. Έτσι, ο αεραγωγός γίνεται και πάλι πολύ μικρός για να περάσει ο αέρας μέσα από αυτόν.

Τώρα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι μερικές φορές μπορεί η κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα να αποτελούν κοινές συνήθειες μεταξύ των μελών της οικογένειας. Αλλά δεν υπάρχει πραγματική απόδειξη ότι η σχέση μεταξύ αυτών και του ροχαλητού είναι αληθής.

Επιπλέον, οι άνθρωποι έχουν ελεύθερη βούληση, γεγονός που τους καθιστά υπεύθυνους για τις κακές τους συνήθειες. Ως εκ τούτου, μόνο και μόνο επειδή οι γονείς καπνίζουν ενώ παράλληλα ροχαλίζουν, δεν σημαίνει ότι θα συμβαίνει το ίδιο και με τα παιδιά τους.

Το ροχαλητό δεν είναι μόνο ένα εκ γενετής χαρακτηριστικό

Γνωρίζουμε ότι ένα αποκλίνον ρινικό διάφραγμα είναι μια κοινή αιτία του ροχαλητού.Σε αρκετές περιπτώσεις όμως, δεν είναι, πράγμα που δείχνει ότι υπάρχουν άλλοι παράγοντες που μπορούν να διαδραματίζουν επίσης κάποιον πολύ σημαντικό ρόλο.

Πρέπει επίσης, να δώσουμε προσοχή στην διατροφή που ακολουθούμε, καθώς και στο πόσο κουρασμένοι είμαστε. Εκείνοι που επιδίδονται σε κακή διατροφή, καθώς συχνά παραμένουν ξύπνιοι μέχρι αργά και ξυπνούν νωρίς, μπορούν να είναι καλοί υποψήφιοι για αυτή την κατάσταση με αυτά τα αίτια.

Συμπέρασμα

Ορισμένα κληρονομικά χαρακτηριστικά μπορεί να συμβάλλουν στο ροχαλητό μεταξύ των ατόμων. Ωστόσο, είναι πολύ πιο πιθανό να φταίει η επιλογή του τρόπου ζωής που ακολουθούν. Αλλά μην ανησυχείτε, διότι υπάρχουν καλά νέα! Εξάλλου, δεν μπορείτε να αλλάξετε το DNA σας, αλλά αντ’ αυτού μπορείτε, αν πραγματικά το θέλετε, να περιορίσετε ή και να αποφύγετε εξ’ ολοκλήρου το αλκοόλ, το κάπνισμα και να βελτιώσετε τη διατροφή σας, αλλάζοντας έτσι τη ζωή σας προς το καλύτερο.

Προηγούμενο άρθροΑναπνοή από το στόμα ή από τη μύτη; Τι είναι καλύτερο για τις καθημερινές σας δραστηριότητες;
Επόμενο άρθρο5 αλλαγές στον τρόπο ζωής που ελαττώνουν το ροχαλητό