Αρχική Ύπνος Ύπνος και παιδί: Συμβουλές ύπνου ανάλογα με την ηλικία των παιδιών

Ύπνος και παιδί: Συμβουλές ύπνου ανάλογα με την ηλικία των παιδιών

20
ύπνος και παιδί

Ο ύπνος των παιδιών, μπορεί συχνά να προκαλεί… «πονοκέφαλο» στους γονείς και στο πώς θα μπορούν να κρατούν τις ισορροπίες. Από έρευνες αναφέρεται ότι η διαταραχή ύπνου επηρεάζει το 25% έως 50% των παιδιών μεταξύ 6 μηνών και 3 ετών.

Ο ύπνος είναι απαραίτητος για να μπορεί ένα παιδί να είναι ξεκούραστο και γεμάτο ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Συχνά τα προβλήματα ύπνου στα παιδιά είναι μέρος της ανάπτυξής τους, σαν αποτέλεσμα μιας παιδικής ασθένειας, οδοντικών εξάρσεων, της ανάπτυξης της ομιλίας, της προσαρμογής του παιδιού στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου και του σχολείου. Περνώντας ένα παιδί μέσα από αυτά τα στάδια, βιώνει αλλαγές που ουσιαστικά επηρεάζουν και τον ύπνο του.

Βρεφική ηλικία

Ο ύπνος ενός νεογέννητου κυμαίνεται μεταξύ 16 έως 17 ωρών την ημέρα σε τρίωρους κύκλους κατανεμημένους σε όλο το εικοσιτετράωρο. Στους 2 με 3 πρώτους μήνες η διάρκεια του ύπνου είναι 15 ώρες, ενώ η διάρκεια των περιόδων των νυχτερινών ύπνων μεγαλώνει. Στον τέταρτο και έκτο μήνα της ζωής, ο ύπνος αρχίζει να εξισορροπείται.

Σε περίπτωση που το μωρό κάτω των 6 μηνών κλαίει, τότε θα πρέπει να ανταποκριθούμε άμεσα. Το κλάμα του μπορεί να οφείλεται στο ότι μπορεί να μην αισθάνεται άνετα με κάτι, πεινάει, είναι βρεγμένο, κρυώνει ή είναι άρρωστο.

Ωστόσο, είναι απαραίτητο να το πλησιάζετε με ήρεμες κινήσεις, προκειμένου να μην το ξυπνήσετε και να το βοηθήσετε να αντιληφθεί ότι η νύχτα είναι για ύπνο. Επίσης, καθιερώστε μια ρουτίνα ύπνου, τοποθετήστε το πάντοτε στην κούνια, πριν ακόμα το πάρει ο ύπνος, έτσι ώστε να συνηθίσει να κοιμάται εύκολα και γρήγορα.

Προσχολική ηλικία

Τα παιδιά στην προσχολική ηλικία χρειάζονται περίπου 10-12 ώρες ξεκούραστου ύπνου το βράδυ. Έτσι, θα μπορούν να ανταποκρίνονται καλύτερα στις διάφορες δραστηριότητες. Ωστόσο, λίγη ώρα ξεκούρασης και το μεσημέρι, μπορεί να λειτουργήσει πραγματικά θεραπευτικά και να τα ηρεμήσει!

Σχολική ηλικία

Όταν τα παιδιά αρχίζουν να πηγαίνουν κανονικά σχολείο, χρειάζονται 10 έως 12 ώρες ύπνου τη νύχτα. Καθώς μάλιστα το πρόγραμμά τους αρχίζει να γεμίζει και με διάφορες εξωσχολικές δραστηριότητες και με επιπλέον διάβασμα, ο επαρκής ύπνος καθίσταται πια επιτακτική ανάγκη.

Ένας ανεπαρκής ύπνος μπορεί να οδηγήσει τόσο σε προβλήματα στην συμπεριφορά, όσο και στην συγκέντρωση του παιδιού στο σχολείο.

Εφηβεία

Όταν το παιδί μπαίνει στην εφηβία, ουσιαστικά ολοκληρώνεται και η οργάνωση του ύπνου του. Όταν μάλιστα βρίσκεται στην ηλικία των 16 ετών, η συνολική διάρκεια του ύπνου φτάνει το 8ωρο. Γενικά χρειάζονται 8,5 με 9,5 ώρες ύπνου κάθε βράδυ, ωστόσο το ιδιαίτερα φορτωμένο με υποχρεώσεις πια πρόγραμμά τους, δεν αφήνει να τηρηθεί αυτό το πρόγραμμα.

Σε κάθε ηλικία, είναι σημαντικό να τηρείται μια ρουτίνα ύπνου για όλα τα μέλη της οικογένειας, μιας και όταν καθιερώνονται καλές συνήθειες ύπνου, αυτομάτως προάγεται η καλή σωματική και ψυχική υγεία.

Προηγούμενο άρθροKαφεΐνη και ύπνος… Αυτή η σχέση!
Επόμενο άρθροΈτσι επιδρά η ανεπάρκεια ύπνου στο σώμα!